Amb aquest blog pretenc publicar novetats que estem realitzant des de l’institut Pla Marcell de Cardedeu. També donar cabuda a aquells temes captivadors sobre educació infantil. Podeu participar, enviar suggeriments o articles que també vulgueu compartir amb mi.  Desitjo que sigui del vostre gust!

 A continuació us faré una breu introducció sobre la nostra proposta pedagògica que tracta sobre «la maleta didàctica» i altres punts també molts interessant que més endavant els comentaré.

 

  • Descripció/ resum de la proposta:

 

Al mes de setembre vam iniciar el nostre projecte de la maleta didàctica. Aquesta proposta consistia en triar un conte que anés adreçat a una franja d’edat en concret i que sobretot fos apropiat, fàcil d’entendre i comprendre per els més petits.

El meu grup està format per tres membres, la Patrícia, la Laura i jo. Nosaltres vam iniciar el nostre projecte de la maleta didàctica, a partir d’un conte que vam escollir en una llibreria i el qual s’anomena « Per quatre cantonades de res».

Al moment d’arrencar a treballar, vam dedicar la primera setmana en dialogar sobre que tractaria el nostre treball de la maleta didàctica. Des dels coneixements del professor/a que ens va instruir en tot aquest procés i a partir de les nostres idees ens vam ficar al dia respecte el «funcionament, els tipus, els estils i caràcters existents» de maletes amb les que ens podríem trobar, s’hi no més per a orientar-nos una mica i tenir prèviament un conjunt d’idees abans de començar a plantejar la nostre pròpia maleta.

Un cop ens vam informar sobre el tema teòric, ens vam ficar de ple mans a l’obra en qüestió.

 

  • Referents:

 

Cada membre del meu grups de manera individual buscàvem informació que ens fos útil i que tingués relació amb el nostre projecte. A partir de les xarxes socials vam poder captar bastanta informació i mitjançant diverses webs del nostre interès, vam seleccionar unes que ens mostraven alguns exemples vinculats a diferents activitats que es podien dur a terme en una escola o escola bressol.

També vam localitzar altres webs interessants en les que podíem accedir a links i a partir d’aquests podíem tafanejar vídeos que ens il·lustraven diversos tipus d’interpretacions de maletes didàctiques.

   –   Webs seleccionades:

  1. https://cuentosparacrecer.org/blog/por-cuatro-esquinitas-de-nada-actividades-y-materiales/
  2. http://especialmenteparaellos.blogspot.com.es/2012/12/por-cuatro-esquinitas-de-nada-propuesta.html
  3. https://www.youtube.com/watch?v=YqRSgJFbJ1c
  4. http://www.blog.amayapadilla.com/recursos-para-celebrar-el-dia-del-libro-desde-la-igualdad-por-cuatro-esquinitas-de-nada/

 

  • Objectius:

 

Els objectius que ens vam proposar des de la primera setmana fins el dia de d’entrega de la maleta didàctica, van ser els següents:

  1. Setmana ( 1 ) : Pluja d’idees i indagar informació.
  2. Setmana ( 2 i 3 ): Seleccionar un compte adient per a infants de 3 – 6 anys, buscar informació sobre diversos estils de maletes i la representació d’aquestes en format vídeo.
  3. Setmana ( 4 ): Planificació del treball, les dinàmiques i els materials necessaris.
  4. Setmana ( 5 i 6 ): Construcció de la maqueta, descripció de les fitxes, estructura de la base del conte i altres elements.
  5. Setmana ( 7 ): Preparació/ repàs final i presentació de la maleta didàctica

 

  • Actuacions:   A nivell de construcció el que vam fer és el següent –> 

 

  1.  Primer vam forrar la caixa de cartró i després la vam pintar tan per fora com per dins. Tota la part exterior la vam adornar amb dibuixos i sobre les ales de la caixa vam escriure el títol del compte amb purpurina.
  2.  Per reforçar la caixa i perquè aquesta resistís molt més al pes, vam tallar trossos de fusta i els vam enganxar a l’interior e la caixa, pels seus voltants
  3. Vam crear un marc de fusta i el vam tapar amb un teixit de roba com a maqueta representativa del compte.
  4. A partir de trossos de goma eva , cartró i plastilina vam fabricar figures «rodones» per el joc de les titelles, i la plastilina la vam utilitzar com a base per mantenir les titelles dretes.
  5. Amb trossos de cartró i caixes de sabates vam realitzar petits talls, per construir els encaixables i a part també vam fer les quatre peces per els encaixables « rodona, triangle, quadrat i estrella»
  6.  Un cop pintats els encaixables i les seves peces, les vam envernissar
  7.  Per ultim, vam crear una tercera activitat de diverses figures geomètriques « rodona, triangle, quadrat i rectangle» fetes amb paper transparent de de color blau, lila, vermell i groc. Aquestes figures les vam forrar.

 

  • Execució:  A nivell d’execució el que vam fer pas per pas és –> 

    Em mostrat la maqueta del compte, amb unes figures que ho representaven « nou cercles, un quadradet i una serra» més el xiulet

    Em Exhibit les titelles de l’activitat de les emocions

    Em exposat uns encaixables amb les seves pertinents peces

    Em presentat les diferents formes geomètriques

    – Ens vam enganxar sobre la camisa unes figures, fent referencia el compte

Anuncios